Orlen Oil to spółka-córka koncernu Orlen. Specjalizuje się w produkcji i dystrybucji olejów silnikowych, w szczególności do samochodów osobowych, wyścigowych oraz maszyn rolniczych.
Nasza rola:
Social Media
Copywriting
Prace graficzne
Account handling
Event reporting
projekt w skrócie
Stworzenie nowej szaty graficznej i szablonów postów
Stworzenie zróżnicowanych strategii komunikacji w zależności od wybranego medium
Obecność i relacjonowanie eventów (live i reportaż)
Tworzenie postów produktowych i reklam dla 3 różnych gałęzi produktowych
Spójne wprowadzenie do komunikacji w mediach społecznościowych ambasadorów marki
Koordynacja komunikacji pomiędzy wewnętrznymi działami Orlen Oil
Kanały komunikacji:
Facebook
Instagram
Linkedin
01.
OPIS DZIAŁAŃ
Orlen Oil ze względu na brak (w 2019 roku) wewnętrznego działu marketingu, poszukiwał agencji, która całościowo zajmie się odświeżeniem jego nieaktualizowanych kanałów Social Media (Facebook, Instagram, Linkedin) tj. stworzy nową szatę graficzną opartą o SIW Orlen Oil, oraz pobudzi obecną, a także pozyska nową społeczność wokół marki, jednocześnie spinając podejmowane przez korporację działania promocyjne i marketingowe, prezentując je na tych kanałach.
120% wzrost zaangażowania w social mediach
02.
ZADANIA
Stworzenie nowych szablonów i kalendarium treści na obecne kanały social media
Stworzenie wewnętrznego flow przepływu informacji pomiędzy agencją a działami wewnętrznymi firmy
Relacjonowanie i promocja wydarzeń organizowanych i sponsorowanych przez Orlen Oil; współpraca z ambasadorami marki
Zadanie nie należało do łatwych, Klient posiadał już social media, ale były one martwe (nieaktualizowane). Musieliśmy poznać specyfikę działań marketingowych Klienta, oraz dynamikę pomiędzy działami wewnętrznymi, aby opracować plan komunikacji agencja – korporacja. Miało to na celu takie prezentowanie opracowywanych treści (oryginalnych i powierzonych), aby realizować cele biznesowe w ramach danego medium, a także dbać o równą ekspozycję poszczególnych produktów firmy, wspomagające osiąganie KPI przez poszczególne działy. Poprawiliśmy również zwrot z inwestycji w ambasadorów marki, promując ich działania i tworząc crossy w ramach social mediów.